Ваша домашня обстановка
1. Купуйте одяг, який дитина може одягнути або зняти самостійно (штани з еластичним поясом, сорочки з великими ґудзиками, светри з широким коміром).2. Поставте в кімнаті дитини дитячі меблі: низький стіл, дзеркало, ящики (які дитина могла б з легкістю відкривати). Меблі повинні бути міцними, легкими і відповідати зросту дитини (вішалка, на яку дитина могла б самостійно вішати свої речі і т. д.).
3. Зробіть кімнату дитини яскравою, привабливою і простою, використовуйте матеріали, які легко миються. Ретельно відбирають предмети для кімнати дитини. Нові предмети пропонуйте поступово, не більше двох одночасно. Забирайся з поля зору дитини предмети, які, на вашу думку, можуть бути зіпсовані нею.
4. Виділяйте дитині місце в інших кімнатах для її особистих речей: рушників, зубної щітки і т. д. Можете позначити кожне місце кольоровою стрічкою так, щоб дитина могла легко впізнати його.
5. Дайте дитині в особисте користування знаряддя для миття і чистки: маленьку губку, ганчірку для пилу, віник для того, щоб вона сама могла прибирати свою кімнату.
Спільна діяльність
1. Водіть свою дитину в цікаві місця, такі як: бібліотека, пошта, місцеві фабрики, зоопарк, музеї, дитячий театр, пляж, парк, ігрові майданчики. Обговорюйте побачене.2. Нехай Ваша дитина бере участь у домашніх справах: покупка продуктів, приготування їжі, прибирання квартири, садівництво, роботи по дереву, шиття, давайте їй завдання і необхідні матеріали.
3. Діліться з дитиною своїми інтересами і захопленнями: знаннями про спорт, птахів, марки, рослини, тварини, в´язання, малювання, гру на музичних інструментах.
4. Давайте дитині журнали для вирізання картинок і розмальовування і обговорюйте з ним малюнки. Читайте і розказуйте різні історії, і покажіть дитині, як користуватися магнітофоном.
5. Беріть із собою дитину в гості до родичів і друзів. Робіть візити короткими, якщо дитина втомиться, дайте їй що-небудь, чим вона могла б зайнятися. Заохочуйте бабусю і дідуся займатися дитиною.
6. Покажіть дитині, як доглядати за рослинами і тваринами у вашому домі. Дозволяйте їй брати відповідальність за їх догляд у міру сил і можливостей.
Самостійна діяльність дитини
1. Дайте дитині пластиковий таз із водою, кілька пластикових пляшок, воронку, губку, сито і фартух. Дайте їй можливість вільно використовувати ці речі і розбиратися з властивостями води. Покажіть дитині, як слід прибирати місце, де вона займається.2. Давайте дитині можливість для ігор з піском: або в пісочниці, або на пляжі. Беріть із собою відерця, формочки, сито, воронку, лопатку, лійку для зволоження піску. Дома дайте дитині щітку і совок, і попросіть її відчистити предмети від піску.
3. Тісто для гри і формочкі, ґудзики, кришки, скалку для тіста можуть зацікавити вашу дитину. З цими предметами вона може займатися досить довго. Тісто можна легко приготувати, перемішати: 1 склянку борошна, 1 ложку солі, кілька крапель харчового барвника і стільки води, щоб тісто було густим. Тісто необхідно зберігати в холодильнику.
4. До інших матеріалів, які можуть привернути вашу дитину, відносяться: фарби, великі дерев´яні кубики, книги, камінці. Запам´ятайте, що у кожного предмета має бути своє місце і показуйте дитині, як користуватися різними предметами.
Відносини та фактори впливу
1. Якщо батько проводить дні, працюючи далеко від дому, бажано щоб дитина бачила його за роботою в домашніх умовах. Коли дитина бачить, як батько виконує якусь роботу вдома, йому легше уявити що значать слова «тато на роботі».2. Створюйте умови для нових вражень: похід у перукарню, до лікаря або в школу. Поясніть коротко і спокійно мету візиту та повідомте дитину про нього заздалегідь.
3. Відповідайте чесно і просто на всі запитання Вашої дитини. Ніколи не говоріть неправди їй.
4. Якщо у Вас виникають деякі труднощі у вихованні вашої дитини, звертайтеся за консультацією до вчителя або лікаря.