Звичайно ж, дані показники не є канонами і можуть відрізнятися у кожної дитини – проявлятися індивідуально, у свій певний час, адже всі дітки розвиваються по-різному. Сьогодні ми поговоримо про однорічних малюків – що вони повинні вміти і коли батькам варто починати турбуватися?
Що роблять більшість дітей в однорічному віці
Соціальний і емоційний розвиток:- Соромляться або нервують в присутності сторонніх людей;
- Плачуть, коли мама або тато йде;
- З'являються улюблені речі або люди;
- Демонструють страх в деяких ситуаціях;
- Дають книжку, коли хочуть послухати казку;
- Повторюють звуки і рухи, коли хочуть уваги;
- Підставляють руку або ногу, щоб допомогти мамі з одяганням;
- Грають в такі ігри, як пікабу або ладушки.
Мовний, комунікативний розвиток:
- Відповідають на прості прохання або питання;
- Використовують прості жести, такі як кивання головою або махання рукою;
- Видають звуки з різною інтонацією, імітуючи мову;
- Кажуть «мама» і «тато», а також звуки вигуків (наприклад, «ай!», «о!»);
- Намагаються повторити слова, які вимовляють дорослі.
Когнітивний розвиток, навчання:
- Досліджують речі найрізноманітнішими способами (чіпають, трясуть, б'ють, кидають і т.д.);
- Легко знаходять заховані предмети;
- Дивляться на правильну картинку або предмет, якщо їх назвати;
- Копіюють жести;
- Починають правильно користуватися речами (наприклад, п'ють з чашки, розчісуються);
- Б'ють два предмети один об одного;
- Складають предмети в коробку (будь-яку іншу ємність) і витягують з неї;
- Вказують пальцем на те, що потрібно або хочеться;
- Слідують простим вказівкам (таким як, наприклад, «подай іграшку»).
Фізичний розвиток:
- Сідають без сторонньої допомоги;
- Починають вставати, ходити, тримаючись за меблі;
- Можуть навчитися робити кілька кроків без сторонньої підтримки;
- Можуть стояти самостійно.
Вам варто звернутися до лікаря, якщо дитина:
- Ще не повзає;
- Не може встати на ніжки навіть з підтримкою;
- Не починає шукати предмети, які бачить, як ви ховаєте;
- Не вимовляє простих слів, як «мама», «тато» і т.д.;
- Не може вивчити жести, такі як хитання головою на знак згоди або незгоди або махання рукою на прощання;
- Не вказує пальцем на предмети;
- Втрачає навички, які вже були надбані.
Автор: Сальнікова Анна