1. Навчіться говорити коротко і ясно
Почніть з цього. Якщо вам щось потрібно, вмійте про це попросити. Говоріть коротко, зрозуміло і прямолінійно.
2. Будьте хорошим слухачем
Ви напевно хочете, щоб на роботі вас слухали і чули. Але перш ніж вимагати цього від людей, почніть з себе, адже спілкування – річ двостороння. Спочатку переконайтеся, що ви чуєте все, що говорять вам ваші колеги. Не намагайтеся робити щось паралельно, коли до вас звертаються за інформацією або допомогою.
3. Зверніть увагу на свій стиль спілкування
У всіх нас є свої вподобання і звички в спілкуванні: слова, які ми використовуємо, абревіатури і скорочення, корпоративний жаргон... Також є і невербальна мова: наші звички, міміка, інтонація... Зверніть увагу на те, як ви спілкуєтеся, слухайте не тільки інших, прислухайтеся до себе. Якщо людина вас не слухає, можливо, не вона не товариська. Можливо, справа в вас. І якщо з вами таке трапляється часто, подумайте, як ви можете поліпшити свої манери спілкування, щоб налагодити зв'язок зі співробітниками.
4. Поважайте інструменти спілкування, яким віддають перевагу ваші колеги
Зараз дійсно багато можливостей для спілкування: телефони, електронна пошта, всілякі чати і месенджери. Якщо ви знаєте, що людина не перевіряє пошту регулярно, не чекайте від неї, що вона відповість на питання в одному з ваших емейлів. Якщо працівник не бере трубку, коли ви йому телефонуєте, можливо, йому зручніше листуватися через будь-який інтернет-додаток... Скористайтеся ним.
5. Виберіть правильний момент
Іноді справа не в тому, як і що ви говорите, а просто в невідповідному місці. Наприклад, якщо хтось із співробітників допустив помилку, не кажіть про це перед іншими колегами, вкажіть на неї людині особисто. Якщо вам щось потрібно терміново зробити, не думайте, що ця проблема повинна стати пріоритетною і для іншого працівника, у нього напевно і своїх справ по горло. Дзвінки по роботі в будь-який час? Зрозумійте, що це недоречно – для цього є робочий час. І почніть проявляти розуміння до співробітника, у якого був важкий день, адже стрес може зробити ідіотом навіть самого грамотного фахівця. Навчіться знаходити правильний момент, і ви побачите, настільки швидше і ефективніше робляться ваші справи на роботі.
6. Будуйте стосунки, але залишайтеся професіоналом
Звичайно ж, ви не повинні говорити з колегами тільки про роботу. Всі ми хочемо дружити з колективом, і трохи зблизитися особисто не завадить. Але не варто переходити професійні кордони і на роботі вирішувати або скаржитися на особисті проблеми, як і занадто сильно лізти в чуже особисте життя.
7. Вмійте говорити про помилки
Якщо ви десь помилилися, не тягніть з тим, щоб зізнатися. Краще зробіть це одразу, щиро вибачтеся і постарайтеся якомога швидше виправити ситуацію. Якщо хтось припустився помилки, не потрібно на нього кричати або довго розвивати цю тему, тикаючи винного носом в його помилку. Будьте конструктивні і навчіться прощати.
Налагодивши сприятливе середовище для спілкування з колегами, ви зможете працювати набагато ефективніше. Просто ставтеся до всіх з повагою, і люди стануть більш відкритими по відношенню до вас.