Так, за теорією С. Холла, дитина з народження до року переживає стадію тваринного розвитку, далі – з 1 року до 5-7 років – період первісного існування, шкільний вік відповідає епосі початку і становлення цивілізації, підлітковий період – епосі Ренесансу, і доросле усвідомлене існування відповідає сучасності. Таким чином, повертаючись до нашої теми, діти у віці від 1 до 7 років копіюють поведінку первісної людини. А що робили первісні люди? Правильно – малювали на стінах! У цей період ще не було писемності, і настінні малюнки в печерах були єдиною можливістю передавати інформацію.
Як правило, у віці 6-7 років діти вже не малюють на стінах, це прагнення проходить саме по собі, особливо якщо дитина вчиться писати і читати. Кінець дошкільного періоду і початок школи відповідають етапам початку і становлення цивілізації, а в цей час малювати на стінах вже було не прийнято, так як вже винайшли папірус і малювали на ньому. Так і діти різко перестають малювати на стінах і починають захоплюватися малюванням в альбомах або розмальовками.
Навіщо ж діти малюють на стінах?
За аналогією з первісною людиною, можна сказати, що на це є чимало причин:- Діти, як і первісні люди, відображають на стінах свої емоції, свій пережитий досвід. Уже, виходячи з цього, можна на всі ці малюнки подивитися по-іншому і, можливо, навіть проаналізувати.
- Також малювання на стінах – це можливість залишити слід в історії, правда, після закінчення дошкільного періоду, цей слід часто стирається батьками.
- До того ж, малювання на стінах – це прояв розвитку фантазії, що важливо.
Взагалі, первісний період вважається дуже важливим етапом в становленні людства. Так, власне, і дошкільний період разом з усією настінною творчістю не менш важливий у розвитку дитини і становленні її особистості. І тому, як би вам не хотілося мати вдома чисті красиві шпалери, дайте дитині вдосталь помалювати, і вона неодмінно зможе вирости впевненою в собі особистістю.